wtorek, 29 maja 2012

Szarlotka... pychotka :)


Hallo dziewczyny!!
Wczoraj obiecałam Wam przepis na szarlotkę z pianką,pyszną,łatwą i szybką.
Niestety wczoraj tak potwornie rozbolała mnie głowa,ze nie byłam w stanie nawet ruszyć palcem.
W związku z tym,czynię to dziś.

Przepis jest bardzo prosty, a wiem co mówię,bo w sprawach pieczenia ciasta jestem totalnym beztalenciem.
Niby wszystko robię jak trzeba a wychodzi...yyyy...przemilczmy to :)))
Jednak najważniejsze jest to,że się nie poddaję hihi
No więc tak:
UWAGA!!

Składniki na ciasto:
3 szkl.mąki
5 łyżek cukru
3/4 kg jabłek(dałam na oko 5 dużych)
kostka margaryny
5 żółtek
3 łyżki śmietany lub mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na piankę:
2 torebki budyniu waniliowego lub śmietankowego
5 białek
cukier waniliowy
1 szkl.cukru

Mąkę wymieszać z proszkiem.Żółtka oddzielić od białek i wstawić białka do lodówki.Do mąki dodać cukier,posiekaną margarynę i śmietanę lub mleko.Wyrobić ciasto,dodając stopniowo żółtka.
Z gotowego ciasta,oddzielić 1/3 i włożyć do lodówki.
Resztę ciasta rozwałkować i wyłożyć formę(tradycyjna,prostokątna).
Obrane jabłka zetrzeć,równomiernie rozłożyć na rozwałkowanym cieście.
Z białek ubić pianę,dodając stopniowo cukier oraz budyń.
Masę wyłożyć delikatnie na warstwę jabłek.Ciasto z lodówki zetrzeć na tarce na wyłożone   białko.
Piec 50 minut w temp.200 stopni
Po upieczeniu posypać cukrem pudrem :)

SMACZNEGO!!

I NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI :)))

6 komentarzy:

  1. Mmmmmm jak pięknie podana!! Wygląda bardzo apetycznie! Muszę kiedyś wypróbować :) Buziaczki i dzięki za MOC!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niech moc bedzie z wami????? a slyszałas dbaj o linie swoja i o innych???? chryste ja chce ciastko a na diecie jestem...!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chcę ciastko!!! Hahahaha Ala, padłam :) Może ta moc po to, zebyśmy po ciastku miały siłę na bieganie ;) hahahahaha

      Usuń
    2. Hahaha ale się uśmiałam :))dziewczyny jesteście the best :*
      Alunia nie słyszałam o tym dbaniu o linię ;P
      Zresztą jak zjesz raz w tygodniu coś słodkiego to ci kilogramów nie przybędzie :) Wiem co mówię bo w pół roku zrzuciłam 15kg :D bez katowania się :))))Heee i co teraz??

      Usuń
  3. Nawet nie masz zielonego pojecia ile ja zrzucilam....nie napisze nie uwierzysz...:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. robie w weekend - ps. piekna patera na ciasto !!!

    OdpowiedzUsuń