sobota, 7 września 2013

Sezon dyniowy więc zupa krem musi być!



Witajcie!

Pogoda jest piękna,iście letnia ale ponoć to ostatni raz,kiedy możemy cieszyć się taką aurą.
Nic więcej pisać nie będą,bo po co.

Ostatnio miałam chwilowy kryzys,jakaś niemoc mnie dopadła ale wczoraj otrzepałam się definitywnie z tego stanu. Wzięłam się w garść i oto jestem z przepisem na krem z dyni,gdyby ktoś chciał :)

Kupujemy 1 dynię ok 1,5 kg,obieramy,kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni razem z 1 cebulą,również pokrojoną w kostkę.Przyprawiamy solą,pieprzem i curry.
W międzyczasie wstawiamy wywar mięsny z warzywami i gotujemy aż mięso będzie miękkie. Mięciutkie mięso wyciągamy i rozdrabniamy na mniejsze kawałki i wrzucamy do zupy.
Obieramy ziemniaki,kroimy w kostkę i razem z podsmażoną dynią wrzucamy do reszty.Gotujemy.
Gdy ziemniaki będą miękkie,rozdrabniamy wszystko blenderem i doprawiamy według smaku i gustu.
Można dodać sprasowany czosnek.

Polecam bo zupa jest pyszna!





Do zupy można dodać śmietanę,u mnie w wersji light z dodatkiem bazylii ale dobrze smakuje też z posiekaną natką pietruszki :)

Smacznego!




Ściskam Was kochani i do następnego :)

45 komentarzy:

  1. Jeszcze nie jadłam zupy dyniowej, ale skoro warto, to spróbuję:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj a nie pożałujesz! Jest pyszna i apetyczna :)

      Usuń
  2. chętnie bym spróbowała bo nigdy takiej zupy nie jadłam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz to tym bardziej musisz ugotować.Emilce na pewno będzie smakowała!

      Usuń
  3. hejka,fajnie ze minelo:P***....................
    zupka dyniowa mniam w tamtym roku robilam pierwszy raz w tym roku tez bedzie mniam mniam................buzka itulu tulu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę,bo męczył mnie ten stan ale zapewne w nadchodzących miesiącach będzie wracał jak bumerang :/
      Ja też w zeszłym roku gotowałam pierwszy raz i pokochałam jak żadną inną zupę i bardzo mi jej brakuje po sezonie.W tym roku mrożę dyni ile się da :D
      Cmokasy

      Usuń
    2. i mnie przeszlo to cale przymulenie ,smutek i zal i jestem ze do wioesny jeszcze bede miala takie stany ,bo nie lubie byc sama a zima sprzyja marudzeniu....................robie rogaliki francuskie z figami,taka moja wariacja,trzymaj kciuki ,zeby wyszly hiii,buzka niedzielna ***

      Usuń
    3. Takie stany tow nadchodzącym czasie będzie chleb powszedni,tego jestem pewna.Przecież nie pierwszy raz będziemy miały doła z powodu braku słońca,ciepła i tysiąca innych rzeczy ;P
      U mnie dziś ciemno jak w d...ie i pada i jak tak patrzę za okno to widzę wstrętną jesień,taką której nie znoszę :(
      Mimo wszystko dużo uśmiechu kochana :*

      Usuń
  4. Nielubię dyni...ale Zupa wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mówiłam ale bardzo zmieniło się moje podejście,gdy pierwszy raz ugotowałam i zjadłam. Nigdy wcześniej nie jadłam tak pysznej zupy! Polecam Ewuś,nie pożałujesz mówię Ci ;)))

      Usuń
  5. Przyznam że nie jadłam,pamiętam jedynie z dzieciństwa jak babcia pestkami z dyni nas raczyła...mozolne ich skubanie ale dobre było;))
    Udanego weekendu Kochana...
    Ściskam;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pamiętam to z dzieciństwa,chyba wszyscy pamiętają :)Teraz jak "patroszę" dyńkę też zostawiam,wysuszam i podsmażam na patelni.Zajada się cała rodzina :)
      Tobie również udanego!

      Usuń
  6. Ja tez nie jadłam. Wyglada wspaniale, więc spróbuje. Miłego wieczorku, Beti.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam kochana,będziesz się zajadać :D Miłej niedzieli :)

      Usuń
  7. U mnie za oknem ponad 30 C wiec na dynie nie bardzo, bo ona mi sie tylko z jesienia kojarzy a ja chce zeby lato trwalo i trwalo.... :) Powiem Ci Kochana ze skorzystam z Twojego przepisu tej jesieni, koniecznie w pazdzierniku kiedy od zatrzesienia dyni wszedzie.

    Dobrze ze przeszlo... i nie wroci ! :)))

    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak ciepło nie jest ale też ok.25 stopni ale powiem Ci,że czekałam na zupę dyniową od zeszłego roku,kiedy to mi się zapasy w zamrażarce skończyły i nie było już z czego ugotować. Za tą zupę dała bym się pokroić hahaha. Korzystaj,gotuj...obiecuję,że nie pożałujesz :P
      Buźka

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Nooo,przynajmniej jedna osoba co jadła i lubi :)
      Buziol

      Usuń
  9. Kryzys? nie mogę się pozbierać po tym choróbsku, antybiotyk tak mnie osłabił, że nie mam kompletnie siły. A muszę się wziąć w graść, bo dom już się o mnie dopomina, robota się zaczęła, dzieci trzeba dopilnować i podyplomówka przede mną. Jestem w ciągłym niedoczasie :/ Mimo wszystko przytulasy posyłam i przepis na zupę zapisuję - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie,obawiam się,że takie sytuacje będą się pojawiały coraz częściej,bo aura będzie sprzyjała chorobom i przeziębieniom.Trzymam kciuki,by siły witalne wróciły i chęci do działania również :)

      Usuń
  10. Witaj Kochana!
    Spoznione (wczoraj fajrowalismy moje! :) ale bardzo szczere zyczonka urodzinowe! Duzo zdrowka i radosci i spelnienia wszystkich marzen.

    Sciskam Cie! :***

    Dagi

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz urodziny ??? Wszystkiego naaaaaajlepszego :*** Zupka dyniowa w tym roku u mnie juz byla...na jesienne chlody bardzo zdrowa i rozgrzewajaca :)))
    Usciski

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja chyba tez się skusze na ten krem z dyni.
    Pozdrawiam i dziękuje za przepis M.

    OdpowiedzUsuń
  13. Krem z dyni to jedna z moich ulubionych zup!!! oj juz chyba wiem co bede pichcic w nastepny weekend!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. ale mi smaka narobiłaś:) muszę kupić dynię koniecznie i tez zrobić:)
    dobrego tygodnia Beti:*

    OdpowiedzUsuń
  15. Zupa z dyni, ciasto marchewkowe to dla mnie taka amerykańska tradycja! Jakoś cięzko przenieść mi to naszej narodowej kuchni, choć muszę przyznać ze w Twoim wydaniu wygląda znakomicie!!! i pewnie cudnie smakuje :-)
    ściskam :-)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasta marchewkowego nigdy nie robiłam ale zupkę polecam :)

      Usuń
  16. Uwielbiana przez nas jest :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zupe krem z dyni uwielbiam:)
    O - mamy ten sam chlebak:))) faaaajny jest prawda?;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo fajny a przede wszystkim funkcjonalny :)

      Usuń
  18. O tak!!!też muszę sobie taką upichcić;D
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  19. Dawno nie jadłam...chyba też się pokuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. w nowej białej kuchni pewnie smakowała jeszcze lepiej!!

    OdpowiedzUsuń